Môže byť privátna značka synonymom vysokej kvality?

Slovensko má niekoľko skvelých vlastností, ktorými sa môže pýšiť. Je všeobecne známe, že aj keď sme malou krajinou, nachádza sa u nás neobvykle veľké množstvo minerálnych prameňov. Nie všetky sú však vhodné na čerpanie pre komerčné účely a len málo z nich sa plní do fliaš. V obchodoch sa dajú nájsť pod originálnymi značkami, no tú istú vodu nájdete aj pod privátnymi značkami obchodných reťazcov. Ich kvalita závisí výhradne od výrobcu, teda od žriedla, z ktorého sa voda do fliaš plní.

Privátne značky – vysoká kvalita či druhotriedny tovar?

V našej krajine sa za posledné roky rozrastá fenomén privátnych značiek, a reťazce sa tak postupne začínajú prezentovať vlastnou značkou. Viacero ľudí ešte stále považuje výrobky pod takýmito značkami za menej kvalitné, keďže majú nižšiu cenu. Skutočnosť je však iná. Takmer ničím sa nelíšia od bežných výrobkov. V mnohých prípadoch ide o produkty najvyššej kvality, ak sú vyrábané kvalitným výrobcom. Privátne značky reprezentujú kvalitu obchodných reťazcov, preto by ich mali prezentovať v čo najlepšom svetle. Obchodné reťazce si to uvedomujú, a aj preto začínajú privátne značky naberať na obľube u konečných spotrebiteľov.

Minerálne vody pripravené na prepravu

Produkcia privátnych značiek je výhodou ako pre reťazce (vďaka prívetivým cenám), tak aj pre samotných výrobcov, keďže pomáha doplniť produkciu popri ich vlastných výrobkoch. Zloženie fliaš plnených pre privátne značky je teda rovnaké ako zloženie vlastných značiek. Mení sa len obal. Ak obchodný reťazec chce vo svojej produktovej rade najlepšie výrobky vytvárajúce verných zákazníkov, musí osloviť overeného výrobcu.

V čom spočíva kvalita výrobcu?

Súčasné žriedla a ich plniace a baliace technológie sú na vysokej úrovni. „Pri celom procese plnenia a balenia vôd využívame technológiu KRONES EKO, ktorej hlavným benefitom je, že vďaka „blokovanej linke“ nemôže v žiadnom prípade dôjsť ku kontaminácii balenej vody. Fľaša je naplnená vodou a zazátkovaná v hermeticky uzavretom priestore. Voda teda nie je ani chvíľku počas plnenia nechránená, čím je táto technológia jedinečná,“ vysvetlil Vladimír Hatok, štatutár spoločnosti MINERÁLNE VODY a.s. Toto nie je na Slovensku štandardom, keďže v mnohých prípadoch počas výroby putuje voda v nezazátkovanej fľaši po linke, až kým sa uzavrie, a tak môže nastať riziko kontaminácie vody vo fľaši. Preto je vždy výhodné overiť si výrobnú technológiu plnenia vody do fliaš.

Technológia KRONES EKO

V závodoch spoločnosti MINERÁLNE VODY a.s. plnia vody pod vlastnými značkami minerálnych vôd Baldovská a Salvator a pramenitých vôd Savior a Drobček. 70 % výroby plní vody do svojich značiek a zvyšných 30 % je venovaných privátnym značkám. V súčasnosti k nim patria nápoje pre potraviny Billa, Fresh a Labaš. Spoločnosť však ponúka priestor pre výrobu aj ďalším privátnym klientom.

Výroba

Spoločnosť MINERÁLNE VODY a.s. počas svojho fungovania dosiahla niekoľko veľkých úspechov – napríklad s ich minerálnou vodou Baldovská, ktorá získala prestížne ocenenie Slovak Superbrands 2017. Zaujímavosťou tiež je, že Baldovská je najdlhšie plnenou minerálnou vodou do fliaš na komerčné účely na Slovensku. Pod značkou St. Andrew je jedinou slovenskou značkou minerálnej vody, ktorá prešla prísnymi švajčiarskymi chemickými testami na kontrolu kvality, a tak získala povolenie exportovať do Spojených štátov amerických. Minerálna voda Salvator zase patrí medzi vody s najvyšším obsahom horčíka spomedzi všetkých slovenských i českých minerálnych vôd.

Baldovská

„Rovnakú kvalitu, akú majú naše vlastné značky, poskytujeme aj našim klientom a ich privátnym značkám,“ tvrdí Hatok, ktorého prioritou je spokojnosť každého spotrebiteľa. Medzi obsahom fliaš opúšťajúcich závody MINERÁLNYCH VÔD a.s. s etiketami vlastných značiek a fľašami s etiketami svojich klientov nevidí rozdiel. Súčasný trend preferovania slovenských výrobkov je podľa mnohých odborníkov veľmi pozitívnym znakom. Zákazníci čím ďalej, tým viac siahajú po slovenských výrobkoch aj pod privátnymi značkami, ak sú presvedčení o ich kvalite. Istotou úspechu je zaručený výrobca nerozlišujúci medzi výrobou pre svoju vlastnú značku a výrobou pre svojho klienta.

By | 2017-11-15T14:04:28+00:00 15 novembra, 2017|Categories: Tlačové správy|Tags: , |